zondag 23 mei 2010

REVIEW: Le Couvent des Minimes Hikers' Foot Healer

Ik kocht deze voetcrème bij ICI PARIS XL voor ongeveer 13 euro voor 75 ml. Niet supergoedkoop voor een simpele voetencrème, maar ik heb echt rotvoeten (de ene dag droog, daarna zweetvoetjes, dan weer kloofjes, enfin... you get the picture) dus een goede crème is de investering waard.



Compare: Essence Show Your Feet Intensive Repair Balm kost maar 3 à 4 euro voor 100 ml en Freeman Bare Foot lotions ongeveer 6 euro voor 150 ml.

Beide kocht ik al eerder en die van Freeman uit de Peppermint & Plum reeks is heerlijk, maar nog steeds niet voldoende voor mijn moddervoeten. Ik smeerde twee keer per dag en nog had ik droge plekken, drukpunten en eelt. Niet erg elegant.

Maar goed, deze crème nu.
Eerst en vooral: de geur is verschrikkelijk! Ken je dat nog, je allereerste ervaring met Carmex? Dit is erger. Het ruikt naar munt, zoals de meeste foot balms, maar die geur is helaas niet zo overheersend. Nee, je mag ook nog genieten van een verschrikkelijke plantengeur. Pas op, ik heb niks tegen kruidige geuren, maar deze is écht niet lekker en hij prikt in mijn neus!

Die plantengeur komt doordat er maar liefst 9 plantjes in verwerkt zitten met verzachtende, voedende en kalmerende werking. Welke plantjes en wat doen ze? Dat vind je op de verpakking, maar ik typ het even over:

- Borage oil, shea butter, grape-seed oil: nourishing, repairing and moisturising
- Wintergreen: softening
- Ivy: helps to improve skin microcirculation
- Tapioca powder: protects against friction
- Essences of peppermint, lemon and litseacubeba: refreshing and purifying

Een hoop goed spul dus.



Hiker's Foot Healer is een dikke witte crème. Zelf houd ik wel van die stevige structuur want hij smeert nog steeds makkelijk uit én trekt snel in. Bovendien heb je maar erg weinig nodig: een klein erwtje per voet. Bij andere crèmes heb ik veel meer nodig en die zijn nog eens veel vloeibaarder zodat ik op de grond mors. (ja, ik ben echt zo onhandig!)
Prima dus, die structuur.

Werkt het? Ik heb de indruk van wel. Ik gebruik deze nog niet zo lang (5 dagen), maar mijn voeten voelen zachter, en de eelt die er nog op staat, krijg ik vlotter weg (tijdelijk dan toch, zo'n ped-egg haalt er ook alleen maar de bovenste huidlagen af hè).

Eens je je over de geur zet, is dit dus een heel goed product: smeert vlot, droogt snel en werkt. Maar stinkt. Je moet zelf maar weten of het je dat waard is.

4 opmerkingen:

  1. Tja, best wel rot dat-ie stinkt.. D;

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat ik mij dan over de geur zou zetten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook een paar gezichtsproducten die prikken in mijn neus, maar meestal werken deze heel goed.
    Ik ben soms echt allergisch voor geparfumeerde make-up en producten, dus de geur kan me niet erg veel schelen, als het maar werkt! (:

    Leuke post
    Liefs, Rani

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geur is heerlijk juist, en creme geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen