zondag 9 mei 2010

REVIEW: Essence Express Dry Spray


Dit roze busje kocht ik voor 2,49 euro bij Kruidvat. Het zou je nagellak sneller doen drogen en wordt vooral aangeraden als je met nailart bezig bent en verschillende kleurtjes / laagjes wil lakken. Zo handig ben ik nog niet, maar ik heb wel weinig geduld, dus leek me wel iets fijns.

Dit werkt zoals een spraydeo: je houdt het op 30 cm afstand en verstuift het op je nagels. Niet meteen, je moet ze wel eerst een minuutje natuurlijk laten drogen.

Mijn god, een walm! Wit stof blaast overal naartoe en ik panikeer. Dit kan toch niet de bedoeling zijn. 
Maar, wonder boven wonder, mijn duimnagel is al droog, merk ik. Tiens, het werkt echt. 
Ik probeer dus ook de rest van mijn hand. Hoelang je moet sprayen staat er echter nergens op. Ik doe een gok en hou het een vijftal seconden aan en doe zo een volledige hand.

Het ruikt erg chemisch en het vreselijke stof blijft. Langzaam zie je het naar de vloer zakken en het blijkt nog glibberig te zijn ook. Dus even de vloer drogen met een handdoek, een krantje klaarleggen of gebruiken in een raam ofzo.

Anderzijds, mijn nagels zijn droog in luttele seconden en de spray laat bovendien een fijn glanzend laagje achter. Dus het doet wel wat het belooft.

Ik ben er nog niet uit of ik hier meer van wil (bespaart je zo veel tijd!) of net niet (stof!). Iemand anders deze al geprobeerd? 

Vergeet de WINACTIE niet!

4 opmerkingen:

  1. Hmzz ik denk dat ik gewoon wel even op de bank blijf wachten tot mijn nagels droog zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb deze spray gekocht toen hij net in het Essence assortiment zat. Hij zat toen nog in een ander spray-flesje en de eerste paar keer werkte het prima. Alleen werden mijn handen heel vies en plakkerig en moest je er inderdaad iets onder leggen om te zorgen dat het niet vies werd. Na een tijdje deed het zijn werk niet meer en ontdekte ik Seche Vite. Inmiddels staat het flesje te verstoffen ;)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Muah, een probleem oplossen door een ander te creëren lijkt me nu ook niet ideaal.

    BeantwoordenVerwijderen