vrijdag 14 mei 2010

STASH: parfum

Heb ik veel parfum zeg...


(ongeveer) van boven naar onder en van links naar rechts:

EDT = eau de toilette
EDP = eau de parfum
SP = solid perfume

* Dior, Little Luxuries Giftset met daarin
  - Addict EDT
  - Pure Poison EDP
  - J'adore EDP
  - Miss Dior Chérie EDP
* Yves Rocher, Fleur de Noël EDT
Mijn favoriet voor de winter. Gluhwein en koekjes!
* Crazy Libellule and the Poppies, Les Divines Alcôves SP
Ik heb deze allemaal, maar de anderen zitten verspreid over mijn handtassen. Hierover later zeker nog een apart postje want I am in love.
* Yves Rocher, Chèvrefeuille EDT
Kreeg ik nog van mijn mama, ruikt heel fris, naar pas gemaaid gras.
* Yves Rocher, Tendre Jasmin (+ mini) EDP
HEERLIJK dit, ik ben zo blij dat ik hier ook een mini van heb, past fijn in mijn handtas.
* Seveline, Vanille Tiaré EDP
Vanille en bloesems, super voor de lente.
* Yves Rocher, Magnolia EDT
Ook nog eentje van de mama, ruikt uiteraard naar magnolia.
* Trussardi, Jeans EDT
* Yves Rocher, Ode à la Vie EDT
* Fragonard, Miranda EDP
Nog zo'n vanillegeur, maar deze heeft een houterigere basistoon. Gekocht in de fabriek in Grasse en kostte belachelijk veel. Dus ik ben er erg zuinig mee.
* Calvin Klein, One EDT
Echt een klassieker deze, ik heb er alleen een kleintje van. Lekker fris en niet te zwaar. Prima voor de zomer, vind ik.
* L'Occitane en Provence, Cherry Blossom SP
Euh, ruikt zalig maar in combinatie met zweet krijg ik er een lelijke rode uitslag van, alleen voor de winter dus!
* Gucci, Rush EDT
Deze is vrij zwaar en ruikt erg kruidig. Ik gebruik hem niet zo vaak.
* Guy St. Honoré, Fleurs de Paris Parfum Déospray
Ha, eentje uit mijn kindertijd. Hij is waarschijnlijk niet goed meer, maar ik krijg het niet over mijn hart om hem weg te doen.
* Christian Lacroix, Rouge EDP
Hier ben ik verslaafd aan. Zo'n luxegeur!
* Calvin Klein, in2u EDT
Vind ik persoonlijk niet zo lekker ruiken, hij zat in een giftbox.
* Réserve Naturelle, Fruits Exotiques EDP
Mjammie! Kiwi en passievruchten! Ik krijg telkens weer complimentjes als ik deze draag, ook al klinkt ie erg kinderachtig.
* Yves Rocher, Cléa EDT
Nog zo'n erfenisje van de mama. EIK!
* Cacharel, Amor Amor EDT
Hier heb ik er drie van, alledrie van mijn vriend gekregen. Ik heb eens gezegd dat ik deze heerlijk vond en hij heeft dat goed onthouden. Héél goed. xD Het is zo'n schat...
* Davidoff, Echo Woman EDP
Echt zo'n lentegeurtje! Bloemetjes, bloemetjes en nog eens bloemetjes!
* Yves Rocher, Ming Shu Fleur Rare EDT
Deze vind ik heel subtiel. Echt een fijne geur om elke dag te dragen.
* Moara Shira, Sence of Glory EDP
Deze kocht ik eens bij Zeeman en hij is fan-tas-tisch! Soms hoef je niet veel geld uit te geven aan een goed parfum.
* Yves Rocher, ???
Ik kan me echt niet herinneren hoe deze geur heet. Het etiketje is verdwenen dus tja...
* Yves Rocher, Ode à L'Amour EDT
Deze geur zegt echt maar 1 ding: verliefd!
* Calvin Klein, Euphoria Blossom EDT
Deze zegt het zelf al: heel veel bloesems.

En deze was aan mijn zoektocht ontsnapt: hij lag nog in de schuif:


* Pascal Morabito, Or Noir
Een heel oosters geurtje met citrusnoten. Fijn.


Zo, dat was het. Veel he. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ze niet allemaal even intensief gebruik en ik wissel al eens graag. Meestal gebruik ik enkele weken hetzelfde geurtje en schakel ik daarna over op iets anders.

6 opmerkingen:

  1. Ja, haha, dat is duidelijk meer dan mij! Wel fijn als je van afwisseling houdt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wauw! Jaloesie!
    Mooie stash zeg!
    Kusjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, zoveel! Wel handig voor wat afwisseling natuurlijk :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die van Amor Amor heb ik ook, eens uit Frankrijk meegenomen, die vind ik lekker ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. AAAAAh!! Je wilt niet weten hoe lang ik op zoek ben naar t geurtje van de guy st. honore, fleur de paris! Dat geurtje maakte mijn leven compleet en is zomaar uit t assortiment gehaald..Hartverscheurend:( Kan iemand mij tips geven waar ik eventueel zou kunnen zoeken?


    xx iempje

    BeantwoordenVerwijderen