woensdag 12 mei 2010

REVIEW: L'Oreal Double Extension Renewal Serum Inside Mascara - Black

Deze mascara kocht ik alweer een hele tijd geleden. Dit is een van die basecoat-colourcoat mascara's. Voordien heb ik er ook al enkele gehad, ook steeds van L'Oréal en die vond ik altijd erg goed.

 
Je brengt eerst de witte bascoat aan. Hierin zit het versterkende en voedende serum. Ik krijg het vlotjes op mijn wimpers, al is het wat prutsen in de hoekjes. Persoonlijk vind ik de haartjes van de borsteltjes wat kort, ik heb liever dikke borsteltjes, dat geeft ook meer volume (Maybelline The Collosal Volume Express, I love you!).



Anyway, nadat je je witte wimpertjes wat laten drogen hebt, breng je het kleurlaagje aan. Dat gaat helaas nog onhandiger. Ik krijg het wit maar niet weg. Hoe vaak ik het borsteltje ook heen en weer wiebel, ik kreeg maar geen volledige dekking. Door het (overigens wat flauwe) zwart (het is zo'n grijsbruinig steenkoolkleurtje in plaats van lekker gitzwart) heen, blijf ik witte stipjes, lijntjes, haartjes zien. FRUSTREREND! Dit probleem had ik nooit met die andere Double Extension mascara's!

Na heel veel laagjes is het wit eindelijk weg en heb ik een boel klonterjes op mijn lashes. Wimperkammetje dan maar, maar door de dikke laag mascara verloopt ook dat stroef.
Het eindeffect is allesbehalve elegant: lelijk zwart, klonters, aan elkaar geplakte wimpers en tóch nog een wit haartje!

Of het serum werkt? Geen idee. Ik heb deze mascara maar een drietal keertjes geprobeerd. Het gepriegel met de onoverwinnelijke witte basecoat werkte te erg op mijn zenuwen. Ik vrees dat deze mascara in de vuilnisbak belandt...

4 opmerkingen:

  1. Ze zouden eigenlijk dat serum gewoon transparant moeten maken he, of ook zwart :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind ik ook. Je kan het serum wel apart kopen hoor, dan is het wel transparant. Ik snap niet goed waarom het in de double extension versie niet kan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb dat serum apart gekocht, maar heb het nog maar 3 keer gebruikt, dus ik kan nog geen uitsluitsel geven of het nu werkt of niet. In ieder geval ben ik ook geen fan van die dubbele mascara's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb die mascara ook pas gekocht en het werkt welmij wimpers lijken veel langer
    maar ik ga denk ik de serum gebruiken daar ktijg je nog langere wimpers van

    BeantwoordenVerwijderen