woensdag 26 mei 2010

REVIEW: Boots Coconut & Almond Intensive Hair Mask

Vandaag komt een productje aan bod dat ik in Engeland kocht: een haarmasker voor normaal tot droog haar.


Dit masker zou frizz moeten verminderen, je haar zachter, glanzender en gehydrateerder maken. Bovendien verwijdert dit masker klitten, volgens Boots dan.


Dit masker zit in een pot van 350 ml, lekker veel dus.

Zodra je de pot open schroeft, komt de geur je tegemoet: een heerlijke mix van kokosnoot, amandelolie en verder ook nog iets ziltigs. Echt zo'n zomers strandgeurtje, verukkelijk!

In de pot zit een dikke witte crème met een zilveren shimmer/glans? Die shimmer zie je niet op je haar, maar is wel mooi in het potje.
 

Je neemt dus een flinke klodder crème uit de pot en masseert die in je haar, dat laat je 5 minuten inwerken. Ondertussen maak ik van de gelegenheid gebruik om een scrubje te doen. Twee vliegen in 1 klap!

Tijdens het uitspoelen al voelt mijn haar telkens weer oh zo zacht! Dan rustig afdrogen en fohnen en dan... haaaa! Ik zit een hele dag in mijnhaar te prutsen nadat ik dit masker gebruikt heb. Zijdezacht, geen knopen, ruikt heerlijk (de kokosgeur blijft lekker lang hangen) en jawel, minder frizz.

Nadeeltjes? Jawel. Het zit in een pot dus je moet er met je vingers in en onder de douche loopt er snel water in. De pot is wel makkelijk te openen en sluiten, ook met natte handen.



Ik heb deze pot nu al sinds Pasen en hij is ongeveer halfleeg (of -vol, het is maar hoe je het bekijkt...), maar daar zijn verschillende redenen voor:

- Ik heb niet zo bijzonder veel haar (okee, echt heel weinig haar) dus een nootje shampoo/conditioner/masker is meer dan voldoende voor mij.
- Boots raadt aan om dit masker maar één keer per week te gebruiken.
- De eerste weken heb ik eerst nog de restjes van mijn vorige masker opgemaakt, om de andere week ofzo.

Deze koop ik dus zeker opnieuw, waarschijnlijk al deze zomer omdat ik dan weer naar Engeland trek.
Het masker kost 1,99 pond wat ongeveer 2,40 euro is.

Van dezelfde reeks zijn er nog een shampoo , een conditioner en een leave-in conditioner. Alledrie kosten ze 1,29 pond of 1,50 euro.

Echt een koopje dus!
Te vinden bij de drogist Boots. Boots bestaat ook in Nederland, al hebben ze maar 5 filialen. Die vind je hier. Helaas worden er in Nederland en België geen leveringen gedaan, dus online bestellen is niet echt een optie.
Allen naar Londen!

4 opmerkingen:

  1. Klinkt lekker! Ik ben alleen een beetje bang voor maskertjes in potjes, want een van mijn beste maskertjes is een keer bedorven door water wat erbij gekomen is... Ik heb nog nooit zoiets ranzigs geroken. XD

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt goed! Hebben ze in the body shop ook met coconut :-D?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die klinkt fijn zeg :) Volgende keer maar eens een kijkje nemen als ik weer in de UK ben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, die wil ik ook eens uittesten, I ♥ coconut!!! En voor die prijs...

    Petra x

    BeantwoordenVerwijderen