zondag 30 mei 2010

HELP: gezichtsverzorging

De Eurcerin anti-redness nachtcrème kocht ik in het begin van de maand en gaat roodheid in het gezicht tegen. Super voor mij dus, maar hij is ook ontworpen voor een droge huid. En die heb ik niet. Nee, ik ben gezegend met een vet plakhuidje én couperose én droge plekjes tussen en naast mijn wenkbrauwen. Rotcombinatie!

Resultaat: ja, de roodheid neemt af, maar ik sta 's ochtends op met een biljartbalsmoeltje: glimmen tegen de sterren op! Dan moet ik daar weer tegenaan met een aggressieve Pure A reinigingsgel van Garnier onder de douche en daarvan worden mijn wangen weer roder.
Niet ideaal dus.

Mijn Garnier crème is trouwens zo goed als op, tijd om uit te kijken naar iets nieuws dus.
Maar ik weet het allemaal effe niet meer. Wat moet ik nu nog op mijn gezicht smeren? Iets zacht dat mijn couperose niet irriteert, goed hydrateert vanwege de droge plekjes maar tegelijk niet te vet is want dan wordt ik een shiny discobal. DIEPE ZUCHT.



Hebben jullie je perfecte verzorgingsproducten al gevonden? Heb je ook tips voor een vetarme vochtinbrengende crème? Het mag zelfs een hele verzorgingslijn zijn, alle tips zijn welkom!

8 opmerkingen:

  1. Misschien heeft The Body Shop wel iets! Die heeft meestal van die fijne setjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook nog steeds aan het zoeken naar de perfecte combinatie van verzorgingsproducten... :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Clinique al eens geprobeerd? Zij hebben ook producten tegen roodheid. Ik houd van Estée Lauder Hydra Complete als dagcrème, dus misschien kan je bij de parfumerie wat staaltjes vragen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De Aloe lijn van The Body Shop, vind ik echt super ;-)!
    Succes in elk geval :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien is de Seaweed collecite van The Body Shop iets voor je? Dat is voor de gemengde huid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik kan je niet helpen, ik heb al jaren hetzelfde probleem
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Seaweed heb ik ook al overwogen. Zal me daar eens aan wagen. Na de no-buy. D': Eerst alle oude productjes opmaken. n_n

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik heb 2 creme's Diadermine en Dior Hydro Life
    Pro-Youth Matifying Fluid (gecombineerde tot vette huid). De dior kost iets van € 54.50 maar deze is echt mega lekker en ik heb ook echt het idee dat deze niet de rest van mijn huid vetter maakt dan het al is iets wat ik helaas wel heb bij die van diadermine.

    BeantwoordenVerwijderen