zaterdag 20 augustus 2011

Stash: Mac Paintpots, Cream Color Base, Fluidline

Vandaag weer een nieuw bakje uit mijn MAC-stash: deze keer paintpots. In mijn paintpotbakje zitten ook een fluidline en een cream color base, vandaar de lange titel. ;)

Het bakje in kwestie:



Ik heb een behoorlijke collectie paintpots dus. Het is allemaal begonnen met Fresco Rose, die ik pas in december aanschafte (Tartan Tale setje enzo) en daarna is het een beetje uit de hand gelopen. Ik vond paintpots zo geweldig dat ik meteen een gevarieerde, multi-inzetbare collectie wou.


Links staat Dangerous Cuvée. Deze komt uit de prachtige Cham Pale collectie die rond Nieuwjaar uitkwam. Verder kocht ik uit deze collectie alleen het Eye Get No Kick Eyekohl oogpotlood. De rest heb ik aan me laten voorbijgaan. Niet dat de collectie niet verbluffend was, maar na Tartan Tale moest ik me nu eenmaal een beetje inhouden. Zo jammer vind ik dat niet hoor, want ik ben héél erg blij met mijn schotse ruitjes. ;)

Dangerous Cuvée is een drogere paintpot. Ik gebruik hem vooral onder een zware, zwarte smokey look of met mijn Chanel Ombres Perlées palette. De paintpot heeft een paarse glans, dus onder die mooie purperen oogschaduws staat hij prachtig. Voor mij werkt deze dus prima, maar je moet er wel rekening mee houden dat hij een drogere substantie heeft dan de gemiddelde paintpot. Glitters zullen er in geen geval op blijven plakken.

Rechts staat Fresco Rose, the one who started it all. Deze is ideaal voor een girly ooglook. Niet meteen iets voor een zachte nudelook, maar wel om los te gaan met roze op je ogen. Ik vind deze super onder mijn Sleek Good Girl palette. How pink can you get?


Links Painterly, rechts Rubenesque. Dit zijn de klassiekers in mijn stash.

Painterly zorgt voor een egale kleur op je ooglid maar valt absoluut niet op. Deze is dus wel ideaal voor die nude eotd. Tja, Painterly kan eigenlijk altijd, juist omdat hij onzichtbaar is op een blanke huid (ben je wat donkerder, dan kies je beter ook een donkere basis, uiteraard).

Rubenesque geeft een prachtige glans en geeft tegelijk een licht oranje-bruine tint aan je ooglid. Ik draag deze heel vaak op zichzelf omdat ik het een fijne kleur vind bij mezelf. Gewoon behoorlijk dekkend aanbrengen in de outer-v en heel grondig uitblenden op de rest van je ooglid zodat het daar lichter is. Prachtig.

Natuurlijk kan je ook deze als basis gebruiken. In fact, Rubenesque is van al mijn paintpots degene die oogschaduw het best op zijn plaats houdt. Deze blijft met gemak 12 uur zitten. Vaak laat ik mijn makeup zelfs 18 uur zitten. En mijn oogschaduw bougeert niet. Een echte aanrader dus.


Links Coral Crepe, rechts Constructivist.

Coral Crepe is een beetje de grote, saaie broer van Rubenesque. Waar Rubenesque sheer aanbrengt en altijd licht transparant blijft, is Coral Crepe volledig dekkend. Bovendien is Rubenesque een frosty kleur, met een prachtige gouden shimmer. Coral Crepe is mat. Ik gebruik deze alleen met mijn Sleek Papagena palette, maar eigenlijk kies ik ook daar vaker voor Rubenesque. Coral Crepe is een mooie kleur, begrijp me niet verkeerd, maar er zijn gewoon alternatieven die net iets multifunctioneler zijn (Rubenesque ahum). Nice to have, maar geen must-have dus.

Constructivist is een mooie volle bruine kleur, alweer met een gouden shimmer erin. Ik hou van goudtinten. Constructivist is wel een must-have, in my opinion. Voor een smokey eye met bruintinten (een favorietje van mij) is hij onontbeerlijk.


Mijn laatste en laatste nieuwe paintpot is Rollickin'. Nochtans is dit geen recente kleur. Hij werd uitgebracht in de Fafi-collectie, wat alweer even geleden is. Deze gebruik ik (het begint echt stom te klinken) voor blauwe ooglooks (allez gij...). Rollickin' is een beetje een vuile babyblauwe kleur. Met vuil bedoel ik dat er een heel subtiele grijze ondertoon in zit. Het is echt een beauty.

Daarnaast staat Blackline, mijn enige but much adored Fluidline. Een eenvoudige gitzwarte gelliner dus. Zoals je ziet wordt die regelmatig gebruikt. Serieus, voor een mooie winged eyeliner gaat er niets boven dit spul. Hartje!

Tenslotte heb ik nog deze Cream Color Base in Fabulush. Mac noemt dit Candy red with gold shimmer, en dat vind ik een perfecte kleuromschrijving. Het is een vrolijke rode kleur, doet me heel erg denken aan het rode stuk van Haribokersjes. Deze is heel mooi als blush onder mijn jukbeenderen. Dan krijg je zo'n schattige flushed blos. Wel met lichte hand aanbrengen, want het wordt al gauw te veel.
 
Het is echter een Cream Colour Base dus in principe kan je hem voor nog veel meer gebruiken: op je ogen, op je lippen,...

Geswatcht ziet het er zo uit:



Van links naar rechts zie je
Fabulush, Rubenesque, Painterly, Fresco Rose, Dangerous Cuvée, Constructivist, Coral Crepe, Rolickin' en Blackline.


En nu? Nu wil ik nog een groene paintpot. En een zwarte. En misschien ook nog... ;)

4 opmerkingen:

  1. Painterly en Rubenesque staan al tijden op m'n wishlist, maar wanneer ik bij de MAC raak is een raadsel...

    Fresco Rose heb ik ook en de Blacktrack Fluidliner uiteraard ook :-)

    Ik vind het leuk dat je telkens vernoemd bij welke look je welke Paintpot ofzo gebruikt...!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie collectie! Ik heb er eigenlijk maar twee die ik echt gebruik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie collectie! Ik heb er ook een aantal, waarvan ik Painterly het meest gebruik. Fresco Rose heb ik ook, zo mooi roze :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie stash van paintpots! ik heb enkel Painterly, maar Bare Study staat nog op de wishlist. en nu Fresco rose ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen