donderdag 14 oktober 2010

Winter chill

Ik ben geen fan van de winter. Herfst, ok. Lekker blaadjes rapen en genieten van de kleurtjes. Maar winter is me veel te koud. Laten we nu weer de herfst overgeslagen hebben... Fok wat is het koud buiten! Ik duffel me helemaal in met muts en sjaal, handschoenen mogen nog heel even in de kast blijven, maar er zijn wel meer dingen veranderd de voorbije week.
 
Mijn huid wordt bijvoorbeeld ontzettend droog als het koud is. Zo grijp ik weer voortdurend naar handcrème (nauwelijks nodig als het wat warmer is). Mijn lichte dagcrème is weer vervangen door een rijkere variant. In plaats van mijn geliefde lipstains ga ik nu voor romige hydraterende lipproducten. En ik moet weer smeren. En niet met een voorzichtige gel met een vleugje zelfbruiner, nee, een stevige bodybutter of lekker vette lotion.

Ook mijn couperose speelt op. Dus moet ik weer kilo's concealer. Groene concealer die niet te vloeibaar is. Moeilijk te vinden hoor! Tips zijn welkom. Die van de HEMA is namelijk niks.

Mijn neus loopt. Dus moet ik neusdruppels inslaan, 's ochtends checken of ik nog genoeg zakdoekjes heb om de dag door te komen en mijn vertrouwde Sur Plus Lip Butter met munt paraat houden. Voor een rode geïrriteerde neus is dat een wondermiddeltje en door de munt gaan je luchtwegen ook meteen wat beter functioneren!

En om de 1 of andere duistere reden worden mijn nagels brozer. Dus ik ben weer aan het kuren met Hérôme nagelverhader, het extrasterke type. Werkt goed, maar ik haat dat ik twee weken lang geen nagellak aankan. Ik word zo vrolijk van lak. En ik heb ook net zoveel nieuwe kleurtjes!

Dit zijn een aantal van de producten waarop ik overgeschakeld ben deze week. Ik vrees dat ik de Roger & Gallet bodylotion nog ga moeten vervangen door nog iets vetters, waarschijnlijk een Body Butter van The Body Shop. Voorlopig volstaat deze echter nog en hij ruikt zaaaalig!




 



 

5 opmerkingen:

  1. Leuke post!
    Ik gebruik al jaren groene concealer in poedervorm van Everyday Minerals..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke producten!!
    Ik hou ook helemaal niet van de kou. Mijn handen en benen beginnen ook al weer helemaal droog te worden :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Essence heeft volgens mij een nieuwe concealer uitgebracht, in een rond doosje met 3/4 kleuren. Volgens mij zag ik daar ook groen tussen zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is altijd zo pijnlijk om 's morgens door die koude wind te fietsen naar de les :(

    <3 Zon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er goed uit! Ik hou ook niet van de kou bah!

    BeantwoordenVerwijderen